tirsdag 19. april 2011

Våre brekende naboer!!!

Rundt huset vårt har vi masse vill-sau. Når jeg først hørte at vi skulle få det, tenkte jeg ÅHHHH NEEEEI - brekende sauer til alle døgnets tider. Jeg så for meg ene skrekk scenarioet etter det andre - men vettu,
jeg tar tilbake hvert eneste ord.


Makan til hyggelige "naboer" skal du jammen lete lenge etter. Sauene er såkalte villsauer, men det finnes ikke et snev av vilt i den fine gjengen som bor rundt oss. De er så sosiale, og kommer løpende når vi kommer hjem fra skole, arbeid, eller en liten tur i butikken. De spiser masse restemat, og favoritten frem til nå er UTEN TVIL pepperkaker, potetskruer og hjemmelagde boller! Asså, de spiser vel egentlig ALT, men dette er favoritten.

I fjor fikk vi være med på lammingen/lemmingen. Vi fikk se nyfødte villsau som var svarte, hvite og blanding. Gutta i huset ble også opptatt av lamma, og hvor mange som hadde kommet. Vi telte og passa på dem så godt vi kunne. Nå er det på nytt små bylter av lam som spretter rundt huset vårt igjen, og himmel så søte de er.

Sjokkert ble jeg også informert om at samboer også har smeltet litt, for i går fikk jeg beskjed om at han og gutta skulle spørre eieren om vi kansje kunne passe på et kopplam for en tid. Så kansje jeg blir "saue-eier" for en periode??? hihihi


Vil dere hilse på naboene våre???? Her er dem :








Bææææææææ folkens!!! bæææææææ


Og HUUUUSK å melde dere på min påske-hilsen-ting. 
Tipp på et par spørsmål, og kansje du kan få en liten hilsen i posten etter påske!!! 
Ikke skummelt asså!!!

5 kommentarer:

  1. Hehe bra noen har god erfaring med villsau:) De fleste blir gal i hodet av å høre bæing og bjelling hele natten og dagen:P

    Kjekt med ville tamme dyr:)

    Kommer desverre ikke til å melde meg på etter påske give awayen din, fordi vist jeg vinner, så kan jeg bare se på premien, ikke røre..buhu!:(

    Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  2. Næææmen så søte!!! Sånne naboer ønsker jeg meg også!!! Kanskje litt vanskig å få til, så lenge vi bor mitt i en støyskjerm og et lyskryss er en av mine nærmeste naboer, men jammen var de nydelige:) Kanskje det går ann å ha lamunger i bakgården? Hm, dette må jeg tenke nærmere på. Vi har jo bare hund, katt og en nyinnflyttet marihøne her, så noen flere firbente må vi da ha plass til.... Gleder meg til Espen kommer hjem, sånn at jeg får fortalt ham hva jeg ønsker å ha i bakgården:)

    SvarSlett
  3. Haha ja Linda - hva sa Espen??? Helt klar for prosjekt-husdyr??

    SvarSlett
  4. Han sa ingen ting!!! Bare smilte rart og rista på hue. Kan ikke skjønne hvorfor han ikke ble supergira av det forslaget. Kjedlige mannen;)

    SvarSlett
  5. Hmmm nei dette var rare greier. Du får bare ordne med sauen, så kommer nok den reaksjonen du ønsker etterpå :p

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...