lørdag 23. april 2011

Hva er latskap?

Etter en tur på et av øyas matbutikker, blir jeg igjen litt slått av overraskelse. Ikke av selve handlingen, for er det noe jeg kan - så er det å bruke penger.
Nei det jeg blir litt overrasket over - er våre behov for varer som er raske, raske, enkle, raske og ferdige!!!

Tro meg - jeg har vært en IVRIG forkjemper for Fjordland produkter. Himmel så glad jeg var for disse produktene når jeg var singel, jobbet aaaltfor mye og aldri rakk å handle. 5 slike pakker og middagen var reddet. Ikke at jeg var overlykkelig for selve smaken - men den var grei nok. (himmel for en lang avsporing)

MEEEN i butikken nå så oppdager jeg:

  • Ferdig potetstappe - FRYST??
  • Omelettrøre på kartong??
  • Ferdigkokte nudler - vakumpakket??
  • Ferdigkrydret kjøttdeig??


I min lille verden (som jeg stadig oppdager er ganske annerledes enn andres lille verden) så går det fint å krydre kjøttdeigen selv, knekke eggene til omelett, slenge over kokende vann på nudlene etc.
Men jeg tenker - så lenge det er i butikkene, så er det jo et marked for disse produktene.
Er dette latskap??? Har vi blitt så avhengige av tidsbesparelser at vi ikke klarer å knekke egg selv???
Eller er dette et fornuftig og fantastisk produkt, som jeg pr dd ikke har skjønt den enorme nytten av???

Hva mener du???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...