onsdag 14. november 2012

Tacokake

Dette tipset fikk jeg av ei kjempejente jeg kjenner -hun hadde lært dette på mat og helse på skolen, og mente at dette var noe jeg burde prøve.
Til tross for at jeg ikke er noen tacofan, så valgte jeg allikevel å lage dette til lørdagskos, fordi gutta på 7 år fint kunne gjøre mesteparten selv.

Det du trenger er:
  • En pose tacomix
  • En pk kjøttdeig (600 gram bør det være)
  • En pakke tacolefser
  • Ost
  • Nachips

  • Salat, agurk, mais og hva du måtte ønske som tilbehør. (vi tok det vi hadde i skapet: mais, agurk, salat og DRUER)

Finn frem en rundform (som i kakeform) klipp lefsene slik at de går akkurat nedi formen.
Stek kjøttdeigen og ha i krydder + vann som anvist på pakken (vi valgte å ha mais oppi kjøttet fordi vi kun brukte 400 gram kjøttdeig - noe som ble litt i minste laget)
Start med en lefse i bunnen på kakeformen
Legg så lagvis kjøtt og lefser, slik som på lasagne

Avslutt med nachips og ost på toppen.
Inn i ovnen til osten har smeltet og blitt gylden

Serveres med det tacotilbehøret du måtte ønske, og resten av nachipsen.

Dette ble svært godt tatt imot av gutta i huset. De var flinke med å lage "kaken", og dele opp grønnsaker. I tillegg var det mye enklere å spise for dem enn slike skjell og lefser med fyll. Lefsene blir myke slik som lasagneplater.
Deles opp med kniv og fordeles.

Nam nam.

6 kommentarer:

  1. Takker og bukker for middagstips, ble veldig sulten og må starte på min middag. Men før jeg iler på kjøkkenet - har du noe kaketips til A sin bursdag? Vet at du har mye slikt på lur;)

    Fin onsdag
    god klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaketips??? næhhh ikke min sterke side. Vi kjører ofte toro kakemiks, men kjøper pynt som matcher interessene der og da!

      Men om JEG kan velge mine kakefavoritter, så er suksesskake, oreokake og snickerskake de som står HØYT opp på lista. Samboer elsker ostekake

      Slett
  2. Da er fredags middagen i boks! Takk takk:):)

    SvarSlett
  3. Dette må vi testeut her hjemme også, det hørtes kjempe digg ut :) Kansje jeg må spørre K & Å om de vil komme å hjelpe meg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. De vil garantert hjelpe til. De er racere på å kutte grønnsaker i alle fall ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...