onsdag 6. april 2011

Fluenes innmarsj!!

I disse vårlige tider, så liker jeg å slå opp dører og vinduer - for å få inn ny frisk luft! Den tunge vinterlufta (full av varmepumpe og vedfyring), blir raskt byttet ut.
Før jeg i det hele tatt har fått opp vinduene nok, kommer de første fluene på besøk. Men kjæra nån. Hvor i all verden er disse fluene under vinterperioden??? Andre ting som ligger i dvale, tærer på fettet og kommer ut fra sin hule utsultet og klar for mat.

De fluene som dukker opp hos meg - er på størrelse med humler, er megafeite og dovne. Det virker som om de har brukt hele vinteren på å SPISE. 

Vil det si at fluer er på slanker`n resten av sommeren???
Og hvem er det som legger ut fluemat???

(så nå sitter jeg i sofaen med en sammenrulla hitra-frøya avis - klar for å jakte fluer)

1 kommentar:

  1. Godt spørsmål, det lurer jeg også veldig på. Hin dagen så jeg den feiteste gossen av en flue som trodde han var supermann og kunne fly igjennom vindusruten, en million ganger!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...