søndag 17. april 2011

Hva skjer på vaskerommet??

Til tross for mine lekre flasker med skyllemiddel, flotte bokser med vaskepulver og nyoppusset vaskerom - så er det en ting som dessverre er litt dumt.
Min klesvask gjør ikke seg selv!! Jeg venter i spenning på den dagen, når vi får kjøpt oss en buddy (altså min drømmerobot) som bl.annet skal ta klesvasken. Men frem til da må jeg nok bare innse at jobben er min!!


Forrige mandag kl 15.00 var skittentøyskurvene tomme for klær, maskinene tomme og alt lå på plass i skapene (faktisk helt sant. samboer har vært på jobb i 14 dager, gutta hos mamman sin - så da blir saken litt lettere) Tilbake igjen...kl 15 var det tomt, i dag kl 09.00 så det ut som om vi hadde startet innsamlingsaksjon på skittenklær!! At 5 personer klarer å produsere så mye klesvask, er faktisk helt utrolig. 
Men oki, jeg hadde baka kake (dvs et klesskift fra topp til tå.....jeg aner ikke hvorfor, men jeg baker med HELE kroppen. Til og med sokkene var dekket av melis og philadelphia-ost)
En hadde vært på fotballtrening og vrengte alle klærne av på vaskerommet
To kom fra en dag i barnehagen, og det var tydelig at dagen hadde vært gøy, for det var gjørme på trusa!!
Og en med vanlig klesskift.
Alle hadde dusjet/badet og i tillegg måtte et par duker byttes ut, pga litt ivrig melke-helling.
Er det sånn hos alle dere andre også???


Jeg har faktisk INGEN grunn til å klage, jeg har et vaskerom med ikke mindre enn 3 vaskemaskiner og 1 tørketrommel (ikke for å skryte nei, men samboer hadde en, jeg hadde en + at vi hadde 1 i en utleieleilighet som var tilknyttet huset. Siden alle fungerte, fant vi ut at vi skulle bruke alle frem til de ble ødelagt)
Men jeg tenker på "gamledager" Dere synes dere ser for dere, meg komme gående med klesvasken ut i nærmeste BEKK FOR Å VASKE???? Vettu, jeg klarer ikke tenke meg hvordan det var en gang jeg.

Så når jeg sutrer på vaskerommet og synes litt synd på meg selv, så tenker jeg på vaskebrett og kalde fingre - og finner ut at jeg er nok litt bortskjemt og heldig allikevel!!!!

1 kommentar:

  1. hehe hadde vært grååådig greit med en buddy, eller en MANN som hadde IQ til å skjønne hvordan en vaskemaskin fungerer:P

    Til tross for at det bare er oss to og en 9 mnd gammel baby, så topper skittentøyskurven seg rimelig fort!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...