fredag 15. april 2011

Brødskive-kunst!


Jeg har litt tvang når det gjelder å spise brødskiver - den må nemlig spises på en helt bestemt måte. Pålegget kan variere ganske så mye, men jeg må spise den slik som en brødskive SKAL spises.
Dvs at skorpen som jeg ikke er såååå glad i, den spises delvis først. Det viktigste med hele brødskiven er at den SISTE biten jeg spiser, den består kun av "innmat"brød og masse pålegg - for det er DET jeg liker best.

Når jeg tenker meg om, så gjelder det når jeg spiser middag ellers også. Først spiser jeg det som jeg ikke er såååå glad i, og den siste biten skal bestå av det som smaker BEST.  (noe som kan være risikabelt, dersom jeg ikke orker å spise opp maten min)

Har dere slike sære vaner også??
 (håper i det minste at i alle fall en person i tillegg til meg har rare vaner)

3 kommentarer:

  1. Jeg har mange sære vaner, og ene er akkurat den samme som din. Siste 5 bitene på middagstallerkenen må være det beste, sluttet å spise alt det andre først, for da ble jeg ofte for mett til det beste:p og skivene på ha pålegg som dekker hele skiven, helt ut i kantene. Men jeg er glad i skorpene også da, så jeg spiser den rett fram;)

    SvarSlett
  2. ehhhh.... Eg må ha pålegg som passer akkurat til brødskiva...og så må ikkje pølser lappe over hverandre... Alstå to salamiskiver på ei brødskive gjeng ikkje. Då må eg isåfall dele brødskiva så kvar halvdel får ei kvar... Smøre pålegg må heilt ut i kantane.

    SvarSlett
  3. hei!
    kjenner meg igjen, eva:) din blogg er virkelig en morsom, koselig og frisk pust i hverdagen!! ha en fin påske :)
    -ann cathrin-

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...