mandag 8. oktober 2012

Eva har mange tanker om GARDINER

Jeg har i den senere tid forstått at min voksen/husmor-erfaring er noe mangelfull. Jeg er ganske god på å skrelle poteter, bytte sengetøy, smøre matpakker og planlegge....men det er noen andre områder jeg dessverre rett og slett SVIKTER på.

Jeg har nemlig aldri helt hengt med på denne gardin-mote-tingen. Nei nei, asså.....det er kjempefint med gardiner. Jeg snakker absolutt ikke om huset skal ha gardiner/ikke gardiner. Dette med smak er noe helt forskjellig. Jeg bor i et vanlig hus og vi har gardiner - PUNKTUM.

Men når jeg snakker litt med noen svigerinner, venninner, tanter, foreldre etc.....så forstår jeg jo at jeg virkelig ikke har peiling.

- Har alle flere sett med gardiner til alle rom som byttes ut etter årstider????? Himmel, jeg var jo superfornøyd  
  når jeg klarte å finne ett par til stua jeg, som både samboer og jeg likte - og som jeg ikke kom til å bli lei
  veldig fort. Samboer er ganske så grei han asså....men rosa gardiner med prikker på, var lissom ikke det han
  hadde mest lyst på (forsåvidt ikke jeg heller....men bloggen blir litt bedre om jeg overdriver)

- Jeg ELSKER jul asså, men må alle hus ha julegardiner med nisser, engler, rudolf eller bjeller på??? Tilbake
  til punkt 1, så har jeg fortsatt kun mitt ene par til stua, men faktisk kjøkkenet innehar 2 stk ensfargede røde
  liftgardiner (i tillegg til de som henger oppe nå) ergo jeg har faktisk julegardiner til kjøkkenet.

  Men siden jeg har vinduer på badet, må jeg ha nissegardiner på do????
  (her kommer samboer til å bli usedvanlig lykkelig dersom flertallet sier nei, for i fjor prøvde jeg meg på å
  spørre om det var "søtt" med julenisse-sengetøy, og svaret jeg fikk var ganske tydelig : "det finnes ingen
  sjangs for at julenissen skal få se ræva mi....så NEI DET SKAL VI IKKE HA"

- Matcher alt??? syr dere duker i samme stoff som gardinene, evt puter???

Himmel....kan ikke noen bare komme å sy de jævla gardinene mine!!!????!!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg har julegardiner til kjøkkenet, ingen gardiner på do og to sett til stua (er på utkikk nå så jeg har vel snart 3 til stua..) Men nei, jeg syr de ikke selv og jeg har ikke duker og puter i samme stoff!! Så jeg er nok ikke noe husmor på gardinfronten jeg heller :) Synes du skal være fornøyd når du er happy med de gardinene du har :)

    SvarSlett
  2. Jeg har gardiner som henger her hele året og har hengt oppe i de to åra jeg har bodd i samme leilighet, på kjøkkenvinduet henger faktisk julegardinene enda siden i fjor. Men de er altså ikke røde med nisser på altså, så ille er det ikke.. Og ingen puter, duker, tepper eller gardiner matcher..
    Ellers så vet jeg at min mamma bytter gardiner på stue og kjøkken vinter og sommerhalvår, mellom tunge og lette gardiner..
    Sy selv? hva er det? ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...