onsdag 22. februar 2012

Verdens beste kanelsnurrer???

(google.no)

Jeg har oppskriften på de!!! 
Samboer er egentlig ikke så glad i kanelsnurrer, men disse har til og med HAN lagt sin elsk på!!  Jeg har lissom veldig lyst til å skryte på meg at oppskriften kom til meg i en drøm, eller at den har vært i familien min i generasjoner..........men jeg kan ikke det!!!

Jeg fant oppskriften hos fantastiske TRINE , og for å si det sånn......det meste på hennes side smaker NYDELIG!!! Vi har prøvd ut både gjærbakst, forretter og hovedretter og er ALLTID fornøyde!!!

Her er oppskriften til Trine, men med et par justeringer av meg:
160 gram smør
1 dl sukker
1/2 ts salt
50 g gjær
1 egg (evt 2 små)
5dl melk
2ts kardemomme
ca 15 dl mel

Varm melken og smelt smøret i dette (fersk gjær røres inn i denne blandingen , tørrgjær i melet)
Bland med melet og det tørre og elt til en smidig deig. Egget haes i tidlig
Heves i 40 minutter

Fyll:
Smør som er godt romtemperert
Kanel
Sukker
(evt hakket sjokolade)
Perlesukker
Egg til pensling

Stekes på 225 grader i ca 10 minutter


Disse funket fin fint som søndagskos med kaffe og kakao til!!!!! 

1 kommentar:

  1. Takk for oppskriften, ikke umulig at dette blir onsdagskos hos oss:)
    Fridag og hjemmekos, er ikke feil med kanelsnurrer (eller kamel i svingane som det heter hos oss;-) da!

    Ha en god, god onsdag Eva,
    klemz og koz;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...