torsdag 30. juni 2011

New York


Ingen by over - ingen ved siden!!
Eller, det er vel sikkert dumt å konkludere med det - siden det er ganske så mange steder jeg ikke har vært, men jeg må si at New York er min drømmeby.
Jeg har vært så heldig at jeg har vært der 2 ganger tidligere, og det er noe med den byen som bare tar pusten fra meg. Den byen har faktisk ALT!!! Den byen betyr faktisk så mye for meg, at jeg nesten kan få tårer i øynene når jeg tenker på den og drømmer om den. Rart??? Jeg vet, men jeg har et ekstremt forhold til New York.

Alle har et forhold til New York - du går på Manhattan og plutselig står du i Wall street eller i Broadway, eller du ser cafeen fra Friends serien. Du står og titter opp på Empire state building og Crysler Building som du har sett uendelig mange ganger på film, eller du tusler rundt i Central Park og drømmer. Den byen har du opplevd via filmer, serier og bøker.

Min aller første opplevelse med byen var egentlig HELT UBESKRIVELIG. Vi var på jentetur til USA (Providence) og vi skulle ta en ROADTRIP til New York. 6 jenter inne i en bil, hvor vi nærmer oss selveste Manhattan. Lise som var vår suverene sjåfør, bestemmer seg for å kjøre HELT FREM noe kansje vi andre var litt mer usikker på. Så når vi befinner oss i selveste Harlem, var det høy puls på 5 av 6 jenter. Lise som er sjåfør skal da finne roen og velger IKKE MINDRE ENN Å: rulle ned vinduet, sette på musikken på full guffe, tenne røyken sin og så dure avgårde gjennom Harlem for å finne hotellet.
Dette var faktisk slik jeg ankom New York og Manhattan. Gud bedre - den beste opplevelsen noen sinne!!
Stikkord fra denne turen var: rotter, politi, VANDREHJEM, mye røykos, lang gåtur og mye mye mye moro og minner!!
Åhhh fine minner fra jentetur te junaiten!!!


Som dere skjønner vil jeg tilbake igjen - så fort som mulig egentlig!! Penger settes av hver måned, og det er vel ingen hemmelighet om at turen forhåpentligvis skal taes neste år. Da blir samboer 35 år, og jeg sparer for harde livet, for å gi han tur dit i gave. Jeg vil så gjerne at han skal ha samme tanker om byen som jeg har.

Ønsker for den turen er:
- Konsertopplevelse i Harlem
- Kamp i Madison Square garden
- Helikoptertur over byen på kvelden
- Mat på noen flotte restauranter

Så......egentlig burde jeg arrangere kronerulling, 
for ehhhhhh 
DETTE BLIR DYRT!!! hehehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...