lørdag 11. juni 2011

Å banne som en nordlending

(Dagbladet.no)

Jeg banner nok egentlig ikke så mye (i alle fall ikke slik som mange andre) og jeg er jo ganske glad for det!
Det er noe med bannespråket som ikke akkurat appellerer til glede og lystighet - selv om det uten tvil kan være ganske så festlig innimellom.
Nei, jeg er nok ingen stor-banner!!
Men dersom jeg slår meg eks. slår armen i et bord, eller sparker i mot et stolbein - DA MÅ JEG BANNE DA!!! De er så rart, men det hjelper absolutt ikke å si "Å huffamei dette gjorde vondt" eller "fy druen for en smerte"
NEEEI, det funker faktisk ikke - når jeg slår meg - da banner jeg som en ekte nordlending og slenger ut av meg alle de stygge ordene jeg kan - nesten alle kommer på rekke og rad. Hvorfor det egentlig??? Hvorfor er det sånn at jeg må banne styyyygt når jeg får vondt, jeg tror jo egentlig ikke at dette hjelper på smerten?? (eller kansje det rett og slett gjør det???)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...