lørdag 4. juni 2011

Hvordan lakke negler?

Jeg ønsker meg lange vakre negler!! Jeg vil ha myke hender med lange flotte fingre - og flotte velstelte negler. Noe slik som dette
(Bilde lånt fra souadkrinat.blogg.no)

Ulempen er at jeg har fingre på størrelse som knakkpølser, og negler som støtt og stadig er i vaskebøtta, antibac eller i jorda. Ergo de er IKKE like fine som på bildet over. De er faktisk ikke i nærheten engang!!

Når jeg tenker meg over, så skal det ikke stå på utstyret heller.
Jeg har da kjøpt meg
- Neglsaks/ neglklipper
- Metallfil / vanlig fil
- Poleringsfil
- Neglbåndsolje
- Håndkrem

Og til slutt har vi diverse NEGLELAKK!! Jeg har kjøpt meg det jeg, mange egentlig. I fine duse rosafarger, blanke, sterke farger og svake farger. Når jeg har TRODD jeg har kjøpt blank neglelakk har jeg visst også kjøpt Top coat (dette er - etter et raskt søk på google) noe man ABSOLUTT må ha oppå den vanlige neglelakken for at den skal holde bedre. Så lang nese på meg - det var visst ikke en vanlig neglelakk. Men puuuhhh jaggu godt jeg fikk kjøpt en slik - for alle MŨvisst ha dette også.

Så som dere skjønner - det skorter absolutt ikke på utstyret for at jeg skal få fine negler.
Og innimellom er jeg ganske så flink til å smøre meg, olje meg, gnikke og gnu. Og da vil jeg også avslutte med å få fjonge fine og fargerike negler. Men igjen - her dukker det opp et problem.

Jeg skjelver på hånda!!!!!Om fargen er rød, så ser det ut som om jeg har kjørt hånda i en kjøttkvern. Jeg treffer neglene med den lille børsten, men jeg treffer jaggu mye annet også. Kan også fortelle at i min iver, så har jeg hatt neglelakk både på nesa, i håret og på vasken. Japp, det var etter samme runde hihi.
En annen gang skulle jeg ha på rød og fin neglelakk. Problemet er at jeg har en nydelig hudfarge på nivå som fiskepudding, og samme dagen hadde jeg klemt 3 fingre i en bildør. Innen jeg var ferdig med å lakke neglene, så det ut som jeg hadde det norske flagget tvers over høyrehånda mi!! Et blodig norsk flagg vel å merke, siden jeg som nevn tidligere ser ut som et stort blodig sår.

Så kjære dere eksperter - HVORDAN GJØR JEG DETTE?????

2 kommentarer:

  1. Vet noen bruker vaselin som de smører rundt neglene slik at lakken ikke skal feste seg. Kan du jo prøve -Trude-

    SvarSlett
  2. he he, kjenner godt igjen problemet:) og det fines en bombesikker løsning, men det koster litt :) ( detgjør jo forsåvidt også alle bomkjøpene ) Gå til en neglesalong og be on Shellac i fransk manikyr( ser ut som naturnegler)! Dette er e slags neglelakk som herdes i en lampe og som tåler ALT- må tas av i salongen når du er lei eller neglen har vokst seg veldig lang! Akkurat nå er mine en rosafarge som gjør at hendene ser litt brunere ut :) de har jeg malt med og fjernet maling med white sprit med idag, hentet reddiker og skrubbet badet med! blir ikke bedre en det!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...