torsdag 9. juni 2011

Værmeldingen

Finnes det noe vi snakker så mye om som været?? Møter man noen man ikke kjenner så godt, så er været et sikkert samtaletema, som man virkelig kan bruke masse tid og krefter på å analysere.

  • Huff, nå burde sommeren komme snart.
  • Jammen har det blitt varmt gitt.
  • I år blir det nok en hard vinter
  • Denne høsten har vart lenge i år.


En ting jeg har oppdaget - været betyr mye uansett hvor man bor, men på noen steder betyr det faktisk mer. Bor man på Frøya f.eks så har jeg SJOKKERT oppdaget at man uten tvil kan ha alle 4 årstidene i løpet av samme dag. Strålende sol kan plutselig forsvinne og vind og regn dukker opp like fort som jeg rekker å hente posten.

Samboer titter ut av vinduet og spår været for dagen, og ofte treffer han ganske så bra. Jeg derimot, jeg bommer BIG TIME!!!
Jeg har ved altfor mange annledninger jublet over en deilig sommerdag, funnet frem hageputer, vannmelon og div stæsj for så å få på meg sommerklær og solkrem. Innen solkremen har rukket å trekke inn i huden, har været snudd og jeg har løpt for å få inn alt stæsjet som jeg har dratt ut.

Jaja....nå er det juni og man kan vel da si at ut fra måneden så er det sommer nå. Så da får jeg vel finne frem bikinien min da og legge meg på verandaen (eller altanen som det heter på Frøya) så får det heller ikke spille noen rolle om halve huset er forkjølet, at det er 8 grader og regn!!!

DET ER JO SOMMER FOR POKKER
(kystverket.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...