onsdag 29. juni 2011

Kjøttsuppe og middagsbesøk

Vi liker å ha middagsgjester vi!! Som dere sikkert har skjønt så liker vi å ha besøk generelt!!! Så når sola skinte ute og både samboer og jeg hadde fri - da fant vi ut at vi burde ha middagsgjester (JEG fant det vel egentlig ut, han hørte vel egentlig om det når jeg spurte gjestene om de ville komme)

Og hva serverer man 4 små, en medium og 4 store??? Jo, noe som er enkelt, godt og som man kan servere ute i grillbua vår (minn meg på at jeg skal ta bilder og vise dere den senere)
Da ble det KJØTTSUPPE (eller pølsesuppe da, som det ble hos oss)
Selve jobben er enkel som fy, men det er kansje litt kjedelig å skrelle og dele opp grønnsaker - men det er easy peasy med Spotify på full guffe, mens jeg drømmer meg bort om duetten som jeg og Lady Gaga snart skal ha!!!

Her er mine kjøttsuppevåpen:

Potet må man ha (nei vi lever IKKE på lavkarbo for tenk - potet er godt)
Ps legg merke til camerasnora nederst - himmel jeg kan da ikke huske på alt heller

Gulrot er viktig

Kålrot er jammis

Sellerirot skulle man visst ha sier samboer
(problemet var visst at han koker den hel og så tar den ut før servering, 
men det glemte han jo å si til meg, så jeg delte det opp og klæsja det oppi)

Og masse masse pølse er viktig
(vi hadde oppi enda mer enn dette her, men bollen var jo full)


Buljong er viktig
Og purre....men det glemte jeg å ta bilde av!!! Fort gjort!! 
Regner forsåvidt med at dere har sett en purre før uansett. 
Og om dere ikke vet hva en purre er - bruk google. no hihi
(legg merke til tannglasset til venstre for kjelen, japp her i huset mistes det tenner for tiden 
- og jeg TAKLER DET IKKE....men det er nå en helt annen historie)

Tadaaaaaa - nå mangler det bare å koke herligheten og så vente på gjestene våre
Jahhh og forresten han på skolen og de to i barnehagen mangler vi vel også....


Dette blir godt ja!!! Og faktisk har jeg også både kroneis i fryseren og vannmelon i kjøleskapet 
- så vi skal nok klare å kose oss i sola

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...