fredag 10. juni 2011

Forberedelser til invasjon

(bare et bilde jeg har stjålet, dette er i ingen jeg kjenner)

Å bo på Frøya når store deler av min familie bor i Østfold, og halve familien til samboer bor på Sunnmøre - betyr innimellom: storinnrykk av familiemedlemmer.
Nå nærmer det seg en slik tid. Det er nemlig konfirmasjonstid og rundtall her på Frøya, så nå skal feires bådes det ene og andre (må heller ikke glemme en 8-års dag som også blir midt inne i dette)

Hos oss i Casa de la Oppheim betyr det at i tillegg til oss: 2 store, en på 13 og to på 5 - så kommer det ytterligere 2 store, ei på 8, ei på 5, en på 2 år og en bitte liten en på 2 måneder ca.
Altså, vi blir 4 voksne og 7 barn i en helg. 
(til dere som ikke kjenner meg, nå har det seg slik at jeg er ENEBARN, og alt bråket som var rundt meg når jeg var liten, var det jo JEG som lagde. Ønsket jeg fred og ro, måtte jeg bare holde kjeft)

Men jeg skal fortelle dere no: JEG GLEDER MEG SOM BARE DET!!!!

Tenk så gøy da - jeg har selvfølgelig bestilt sommervær, som gjør at vi kan spise enorme mengder is, jordbær, melon samt grillmat. I tillegg til at vi skal være høye på sukker etter nydelige konfirmasjonskaker. Skravling vil forekomme - noe jeg klarer uansett hva slags vær det er ute!!!

Oki, jeg er nå dattera til mor mi, så litt stresser jeg selvfølgelig - for det bør være vasket og ryddet overalt, men vi har enda noen timer. Og dersom jeg uheldigvis glemmer en liten krok, så tror jeg nok besøket overlever det også. Men nok mat må vi ha, så vi har sikkert handlet til flere uker hehe.

Men jeg gleder meg - dette blir en hektisk, men utrolig gøy helg med samboer sin familie!!
Håper alle vil ha det bra, og at både konfirmant og jubulanter er fornøyd når det er over!!


2 kommentarer:

  1. koselig med sammenkomster :) Eva ser litt på¨statistikken på bloggen og har uttallige mange treff ifra din side i løpet av de siste dagene. MANGE liksom! men ser jo at du ikke har noe link til meg herifra.. rare greier..

    SvarSlett
  2. kjekt med mye besøk:) Bra du gleder deg til mye bråk og stress og ikke minst kos;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...