søndag 19. juni 2011

Litt diffuse barneminner


Hvem var dine forbilder når du var liten?

Jeg har vel skrevet noe om dette tidligere, men jeg kom på at jeg faktisk glemte et utrolig viktig forbilde. Når jeg var liten hadde jeg faktisk verdens fineste nabo. Therese er 2 år ELDRE enn meg, og det sier seg jo selv at hun var virkelig en jeg så opp til. Når jeg tenker meg om.....så så nok Therese ganske NED på snørrungen også.
Så det var gjensidig - jeg så opp til Therese, hun så ned på meg haha.

Så hva betydde dette i praksis????

Jo, jeg elsket å leke sammens med Therese og venninnene hennes. At jeg var to år yngre var jo absolutt noe ikke JEG så på som et problem. Og jaggu tror jeg de også fant min plass i leken. Jeg har vært uendelig mange timer inne på et kott hvor jeg var VASKEHJELPA til prinsessene!! (men hallo, jeg var da med i prinsesseleken, så jeg var jo like happy jeg)

I perioder var jeg også med i stallen og stelte hest. JEG strigla og pussa hesten, Therese red på hesten etterpå. Altså en helt rettferdig fordelig av arbeidsoppgavene. Noen må faktisk ta møkkajobben, mens noen må få lov til å ri.

Bortsett fra dette har vi holdt sammen siden vi var små. Vi har hatet naboene (fordi de var gutter må dere vel skjønne - MBK klubben dannet vi på barneskolen. MBK betyr altså "mot bråten klubben" som da var etternavnet på naboene våre) vi samlet på kondomer, som vi satte inn i FOTOALBUM. Jeg kan ennå huske mamma sitt ansiktsuttrykk da jeg kom for å vise henne vår nye hobby. Vi har også gjort en del stygge ting, som jeg egentlig ikke bør fortelle på en blogg - men jeg kan si det sånn at vi har TISSA på ting som har tilhørt andre folk, nettopp fordi vi ikke likte dem.
Som dere skjønner, så var vi nydelige!!!!!

Men nå fremstiller jeg kansje ikke min flotte nabo så veldig fint, og det er helt FEEEIL!!!! Alle som kjenner Therese vet at hun fortjener bedre. Hun prøvde i mange år å få meg kul - ved å lære meg å røyke, hun prøvde å få meg til å drikke cognac samt at hun har lurt meg til å åpne alle julegavene før jul. Hun har tatt ansvar, for at jeg har blitt den jeg er i dag (som verken røyker, drikker cognac og for guds skyld i alle fall ikke åpner julegavene mine før juleaften)

Therese er nå tjukk, hormonell og ganske ustabil - og jeg gleder meg til mini Therese dukker opp, for fytti POKKER så mange pøbelstreker jeg skal lære bort lille nurket!!!

For dette gjør jeg fordi jeg er glad i deg Therese - så uendelig glad i deg!!!
Våre rare telefonsamtaler betyr utrolig mye, og selv om det tar litt tid før vi faktisk får til å snakke, så vet jeg at du er alltid er der!!! Fine fine Therese.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...