onsdag 4. mai 2011

Eva som gammel dame!!

(fra filmen Bortreist for anledningen)


Nå har jeg kun passert 30 år bitte litt - men jeg har jo reflektert rundt det å bli eldre, og gammel!! Jeg har nemlig ganske så store planer for min pensjonisttilværelse på alders og sykehjemmet.
Det kan sikkert sies mye om forholdene på de ulike sykehjem i Norge - veittu, jeg tror jeg kommer til å få det HELT TOPP jeg. Bekymringen for hvordan bemanning, boforhold etc kommer til å være - nei det tar jeg med knusende ro. Når JEG flytter inn skal jeg nemlig ha det helt supert.


Mine planer for dager på sykehjemmet:
- Jeg skal dusje hver dag
- Samboer skal selvfølelig være der sammens med meg, og der skal vi sitte på verandaen vår (for det skal jeg ha) drikke rødvin og snakke om alt vi har opplevd.
- Jeg skal ha baileys, rødvin og PORTVIN i skapet (nå drikker jeg ikke portvin, men når jeg blir gammel skal jeg det)
- Det skal være en mannlig sykepleier der - han skal være ung, og jeg skal klype han i rumpa når han går forbi. Han skal da bare snu seg og smile kjempesøtt.
- Jeg skal vinne masse sjokolade på Bingo
- Jeg skal dra på SPA og til frisøren minst en gang pr måned
- Jeg skal arrangere rullator-party på rommet onsdagskvelder (hvorfor onsdagskvelder??? FORDI VI KAN HA FEST PÅ ONSDAG VEL)

Skjønner dere nå at jeg gleder meg til jeg blir gammel?????

1 kommentar:

  1. hehe..det må være en fantastisk tilværelse. Høres ut som dere blir den nye bingobanden;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...