onsdag 18. mai 2011

Bytur til besvær

(Eva i bilen på vei til Trondheim - fortsatt uvitende om kveldens hendelser)

Samboer har en slik turnus at han jobber i 14 dager, og så har han "fri" i 4 uker. Tror ikke han selv bruker ordet FRI, for jeg finner stadig på ting som han bare MÅ gjøre - helst med en gang.
Ofte så blir det til at den dagen han kommer fra arbeid - så møter jeg han på Værnes for å ta en liten bytur (sier aldri nei til litt shopping jeg) og så drar vi tilbake til Frøya dagen etter.

16.mai var intet unntak. Jeg hadde storgleda meg til en tur til byen, endelig få hjem kjæresten, deilig middag og så hotell før vi dro hjem igjen til Frøya på 17.mai. Her har vi en plan som BURDE ha gått knirkefritt!!!

Det startet med at jeg dro fra Frøya AAAALTFOR seint - aner ikke helt hva jeg drev med, men det endte nå opp med at de eneste butikkene jeg rakk å "shoppe" i var EUROPRIS (fordi gutta måtte få heliumballonger til 17.mai) Jernia - fordi jeg måtte kjøpe muffinsformer til kakebaking (jeg har lovet meg bort på et par konfirmasjonskake-greie-ting) samt et superkjapt stopp på Toys`r us (her planlegges bursdagsgaver i god tid, gaven skal faktisk ikke gis før st.hans - men er man i byen, så ER MAN I BYEN.)
________________________________________________________
Ikke en klesbutikk, ikke en interiørbutikk, ikke et parfymeri -IKKENOE I DET HELE TATT!!!! Kun fordi jeg ikke klarte å få dratt fra Frøya tidsnok.
__________________________________________________________

Jaja, men heldigvis var kvelden ung allikevel - så jeg dura til Værnes for å endelig se samboer og så dra til Trondheim. Vi fikk innlosjert oss på hotellet og var egentlig klare for å finne en god restaurant for å kose oss skikkelig. Av en eller annen merkelig grunn GLEMTE vi nok at 16.mai var en mandag - og det var heller INGEN restauranter som av den grunn mente de burde ha matservering lenger. Etter å ha vært innom en italiensk restaurant, sushi restaurant, steakhouse - innser vi at VI ER FOR SEINT UTE TIL MATSERVERING!!! (asså, nå vil sikkert noen trøndere hyle og fortelle at det finnes steder som har åpent lenger, og noen ganske kjente steder også. Men av den enkle grunn -at jeg aldri har fått servert god mat der, så har vi nå funnet ut at vi ikke gidder å legge igjen litt for mye penger , for altfor dårlig kvalitetsmat)

Mens vi da sprader rundt i Trondheim by - blandt en million russ på stigende alkoholrus - åpner himmelen seg, og det starter å fossregne (igjen, en applaus til Eva som sitat start "ikke trenger jakke i kveld, for det er jo så fint vær" sitat slutt) 
Stadig bløtere og med blodsukker som nærmer seg minus - høre jeg at jeg selv delvis glefser til en mer fortvilet samboer "ikke pokker om jeg har kjørt til Trondheim for å spise banan på hotellrommet" Bare så dere vet det - jeg er ufattelig søt når jeg er sulten!!!!
Samboer er UTROLIG rolig av seg, så han sier "vi SKAL finne mat før vi går til hotellet vennen" (jeg valgte da å tro at han mente at jeg FORTJENTE mat, men jeg ser i etterkant at han nok egentlig mente at HAN fortjente at jeg spiste mat)

Jahhh så kveldens kulinariske opplevelse ble:
Et stk søkkbløt Eva, en søkkbløt samboer + medium doubble bacon and cheese meny på BURGERKING!!!! Hva gir dere meg???? Akkurat da var jeg forbanna, sulten og mindre happy.
Men så titter jeg nå over bordet, og ser på denne søte samboeren min som ENDELIG har kommet hjem - og så var det egentlig bare å flire, for makan til kveld.

Heldigvis hadde samboer vunnet vin på vinlotteri på jobben, så etter å ha lånt med seg et par glass og en opptrekker - satt Eva nydusjet  med et stort glass rødvin på hotellrommet og vi fikk se på en elendig amerikansk actionfilm hvor verden faktisk kunne gå under, dersom ikke helten - Densel reddet oss alle!!!
Eva fikk vin, Densel reddet verden og så sovnet jeg til lyden av 17.000 russebiler som tutet meg i søvn i trondheim by!!!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...