mandag 16. mai 2011

17.mai opplæring

(jeg kommer ikke til å strikke asså - kun stjålet et bilde fra google)


Som den noe uerfarne husmor som jeg er, så trenger jeg stadig veiledning slik at jeg kan bli litt flinkere. Nå er det 17.mai som nærmer seg, og jeg må bare innrømme at 17.mai for meg tidligere =  arbeid med helligdagstillegg (jeg har da ALDRI lagt skjul på at jeg er pengegrisk) så faktisk - jeg har ikke feiret 17.mai noe særlig jeg.

Men nå har da tidene forandret seg bitte litt, og jeg må nok se om det bør skapes noen fine 17.mai tradisjoner. Da snakker vi IKKE om bunad-skjorte-stryking og slikt asså. 

Men hvilke forberedelser gjør dere til 17.mai?? Har dere tradisjonsmat som dere har spist i mange år? Pynter dere noe ekstra enn med flagg? Spiser dere pølser og is til dere ikke orker mer, og så drar hjem for å se tv??

Vi er hjemme kun på kvelden 17.mai i år, så noe ekstremt fancy blir det ikke i Oppheim i år. 
Men jeg vil gjerne høre hvordan dere andre feirer 17.mai rundt omkring. 

Hjelp Eva-mor som så gjerne vil bli husmor!!!

1 kommentar:

  1. I de siste årene har jeg gjort som du, jobbet med helligdagstillegg. Men før jeg ble kastet ut i arbeidslivet så gikk vi først i 17 mai tog. Så var det hjem og spise tradisjonsmat som rømmegrøt med spekemat til. Senere var det bort på skoleplassen der det var mange leker, aktiviteter og konkurranser. Stappet også i oss så mye is og pølser som overhode mulig;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...