søndag 27. mars 2011

Vernepleier Eva!

At jeg er vernepleier er noe jeg er stolt og virkelig ydmyk over. Det er en utdannelse jeg synes er flott og utrolig viktig i dagens samfunn. Jeg ser at vår kompetanse er som en "potet" og vi er "brukænes te ælt". Mange snakker om den store KAMPEN mellom sykepleiere - vernepleiere,  barnevernspedagoger - vernepleiere, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke merker noe til den kampen. Jeg har i alle mine jobbsammenheng funnet ut at vi trenger ALLE, og da mener jeg absolutt ALLE for at vi kan gjøre den beste jobben for våre brukere, pasienter, klienter eller andre. 
Å være vernepleier innebærer mye ansvar, både i jobbsammenheng og ikke minst et ansvar om å inneha nok kunnskap og kompetanse noe som følger med vår autorisasjon!

Så når det er sagt : 
Hei, jeg heter Eva - jeg er vernepleier, og jeg er utrolig stolt av yrket mitt!!!



Og for å stjele noen sitater fra facebook siden "Du vet du er vernepleier når......." 
  • ...du tar dæ sjøl i å bruke arbeidsmodellen når du planlegge en heilt vanlig helgehandel!
  • ..du angrer deg for at du ikke gjorde en kartlegging av gubbens ADL-ferdigheter før du gifta deg..
  •  ...ingen vet hva du kan, men alle har brukt for deg...
  • .... naboene dine spør om du kan dresere pusen deres til å gå gjennom kattedøra, og du tenker: adferdsanalyse MÅ jo funke!!
  • ..du stadig opplever at brukerne er de enkleste å forholde seg til i jobben vår
  • du har ett stort kryss i den enden av paracetpakka som er åpnet....i ditt eget medisinskap....


Mer informasjon om vernepleieyrket finner du bl.a her 
Jeg har også oppfordret en del av mine gamle studievenninner om å skrive en liten hilsen om hva de jobber med, og hvordan de trives......så får vi se da, om de tar oppdraget hihi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...