søndag 20. mars 2011

Trening - lykke - spy og svette!!!!



Jada, 2011 kom med det naturlige nyttårsforsettet - JEG SKAL TRENE MER, som 1 prioritert. Nå skal kroppen strammes, energinivået økes og musklene bli faste og sterke. ....jeg har kansje hatt dette nyttårsforsettet tidligere også, men tror ikke vi helt skal ta en lang oppsummering av dette......vi lar det elegant passere!!!!!




I alle fall..ny tights er innkjøpt, ny ROSA treningstopp på plass - ny MP3 spiller med rosa og mintrgrønne øretelefoner ligger klar på bagen. Dvs det finnes ingen unskyldninger i verden til at jeg ikke skal bli den neste Kari Jaqueson!!





Men så kommer jeg da på trening og noe skjer asså. Det må virklig være noe genetisk feil med meg (enda en ting jeg kan legge på kontoen til kjære mamma og pappa)
Tredemøller, ellipsemaskin og roapparater står på rekke og rad og bare lyyyser "KOM HIIIIIIIT" Og jada, jeg trener... om ikke ofte, så karrer jeg meg på trening 1 til 2 ganger pr uke, på gode uker 3-4 ganger. Men jeg ser fortsatt en stor utfordring som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere....

Punkt 1 - jeg ser ut som en flodhest som har fått sennep i rompa!!! På denne tredemølla peses det og noe grasiøs jogging skal du jaggu se lenge etter
Punkt 2 - Jeg svetter som en gris (jada, nå har jeg hørt at griser ikke svetter, men i østfold er det et naturlig setning, så da blir det slik)
Punkt 3 - jeg STØNNER...ikke nok med at jeg blir andpusten, jeg regelrett stønner. et par ganger har jeg sett de på maskinene ved siden av veksle bekymrede blikk. De er nok livredde for at jeg skal kollapse slik at de må hjelpe denne stønnende dama. jmfr sjekk punkt 1 og 2 (ingen som ønsker å gi munn til munn te en svett flodhest)
Punkt 4 - trening er plagsomt. Her jogger jeg i vei på denne jævla maskina, to sekunder etter har bh-stroppen glidd ned, musikken i øret datt ut, håndkleet mitt falt på gulvet og skolissa mi har gått opp!!!
Punkt 5- jeg driter meg ut!! Nei ikke slike tanker alle har om at, "de andre ser hvor dårlig jeg er til å trene" Nei jeg regelrett driter meg ut. Asså, det er da ikke så lenge siden jeg svett, og andpusten delvis kryper av tredemølla, går og henter vann og papir slik at jeg kan vaske den etter meg. Tørker av håndtak og display og snur meg for å gå tilbake. ser da en søt dame smile svært usikkert før hun sier "Ehhh du trena på maskinen ved siden av du"

Men jeg trener, jeg kommer med skoa under armen og vannflaska i hånda. Jeg er ganske lykkelig når jeg er FERDIG med å trene. Jeg liker følelsen av å sitte i sofaen hjemme og få servert kaldt vann med sitron (fordi samboeren trolig er redd hodet mitt skal eksplodere - jeg blir nemlig illrød) Dusjen etter trening er helt fantastisk, og jeg føler meg pigg og sprek etterpå....så det blir vel til å fortsette. Selv om jeg er en svett flodhest!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...