søndag 13. januar 2013

Tipp topp hopp, med øya opp??

Fredag morgen hadde jeg vært flink pike og stilt klokka ekstra tidlig. Planen var å dra på jobb til kl 07 (og ikke 08 som jeg vanligvis gjør) for å få unna litt saksbehandling, diverse papirarbeid og et par referat. Klokka ringte derfor TIDLIG, men jeg la egentlig ikke merke til om jeg var trøtt eller ikke.

JEG HADDE VONDT I VENSTRE ØYE

Stabla meg inn på badet og titter søtt i speilet, og forventet å se en uthvilt sjarmerende Eva, klar til dagens dyst. Jeg så GRUSOM ut. Ett øye fungerte som det skulle, dog med litt sjarm av trøtthet.
Men venstre øye, gikk halvveis opp. Det var illrødt og det var VONDT. Det var akkurat som om jeg hadde sandpapir på øyet. Det var vondt å prøve å holde det oppe, det var vondt å holde det igjen.

Søt som jeg var.....tuslet jeg inn til samboer, mens jeg prøver å forklare at han må våkne, for at han må kjøre meg på jobb (jeg klarte jo ikke å se, jeg kunne jo absolutt ikke kjøre bil) Samboer tenkte nok lykkelig at det var nok UTSEENDET mitt som gjorde at han falt for meg, for jaggu var jeg nydelish.

Jeg dro på jobb, fikset litt i papirer og samtaler - før jeg ble hentet av samboer og kjørt hjem igjen. Jeg kunne faktisk ikke være på jobb. Jeg kunne ha skremt de fleste.
(i tillegg oppdager jeg at sjokket over øya, nok gjorde at jeg glemte å gre håret før jeg dro på jobb - så veldig stilfull var jeg nok rett og slett ikke)

HELDIGVIS sovnet jeg på sofaen.....våknet igjen etter et par timer med igjenklistra venstre øye. Masse sjarmerende gugge hadde lagt seg uttapå (kjenner jeg egentlig har lyst til å kjøre på med detaljer her, men velger å la det være) Etter å ha vasket og lirket litt, oppdager jeg at jeg faktisk får opp øyet. Det må ha vært noe på øyet som irriterte, for det var nå ømt som fy - men jeg fikk det i alle fall opp.

Nå - dagen etter lurer jeg veldig på hva det var som kom inn på øyet mitt mens jeg sov (for har jeg ikke da øya igjen a????) Etter alle skrekkhistorier som vandrer rundt, har jeg nå skjønt at det må ha vært en edderkopp. For historiene sier, at man i løpet av livet spiser x-antall edderkopper mens man sover. Mine derimot er litt retningsville og havner på øya.

-jeg tok faktisk bilde av meg når jeg var på mitt "vakreste" Jeg planla å vise dere det. Det ble slettet i dag for å si det sånn. Tror vi alle egentlig kan være glade for det!!

2 kommentarer:

  1. :-O takk du! Nå blir jeg i alle fall ikke mindre redd edderkopper. :-D

    Det er de som får skylda når jeg har uforklarlig vondt her og der og. Spes om det klør i øret eller noe. HAAAAAAATEER edderkopper.

    SvarSlett
  2. Slapp heelt av, for i følge vår kjære ekspert Peter Bøkmann (aner ikke hvordan han skriver navnet sin..)så er det bare tull at vi spiser edderkopper, fluer etc ens vi sover. Men hvis du kjører motorsykkel med visiret oppe eller sykler eller andre fartsfylte ting ikke holder igjen kjeften, da er det mye rart so svelges.... Ikke kryper det innsekter inn i øre eller nese heller.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...