mandag 14. januar 2013

Hverdagsaktiviteter i 2013


Husets 7-åringer er veldig glad i å være med på kjøkkenet, så litt av årets målsetting er at de skal være med så mye som mulig. Samboer og jeg trives begge på kjøkkenet, og vi liker god mat og drikke. Dette er virkelig noe jeg ønsker at gutta også skal bli, for jeg ser jo hvor lett det er å ty til hurtigløsninger/ferdigmat i butikken. Jeg ønsker derfor at de skal lære seg litt basic kokkekunnskap, enten det er middag, baking eller andre ting. Jeg liker best når jeg kun har med meg EN sjarmør (noe som ikke alltid faller like godt i smak hos den som ikke får bli med) for da er jeg roligere og mer tålmodig, enn når det svirrer to bustehuer rundt meg som slenger vann, sukker eller mel rundt omkring.

Denne uka her fikk en 7åring lage kveldsmat på onsdag, og da valgte han den o store klassiske retten ostesmørbrød. En delikatesse som når nye høyder med et dryss med grillkydder på til slutt. Serveres med partybrus (var tilbud på butikken.......og JA, noen ganger drikker vi faktisk brus på hverdagene også) og servietter lå flott dandert på bordet.

Torsdag var det bror som skulle være kokkemester, og han skulle SELVFØLGELIG lage kanelsnurrer. Han veksler kun mellom kanelsnurrer og makaroni m/pølse for tiden, så foreløpig har vel ikke kunnskapene EKSPLODERT.

Men vi koser oss på kjøkkenet mens vi baker og kokkelerer - musikk må til, og da vi baka var det en herrlig variasjon av kiss, batman theme, blondie, joan jett og SUPERMARIO BROS LYDEN!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...