lørdag 12. januar 2013

Rester...

Vi lever i et overflodssamfunn, og det blir nok ikke bedre med det første. Jeg ser vi fyller søppelposer i ekstremfart i perioder, samtidig som jeg prøver å levere det jeg skal til gjenvinning, bruke ting flere ganger, passe på emballasje etc.

Men er det noe vi bommer på i huset, så er det beregning av mat PUNKTUM!!! Jeg er håpløs på det. I tillegg hjelper det ikke, når et par av husets sjarmører fortsatt veksler litt på hva de liker fra uke til uke. Det blir RESTER.
Hva gjør dere med restene?? Samler dere opp og lager nye spennende retter av dem?? Kastes det?? Spises det til lunch??? KOM MED KREATIVE FORSLAG TIL MEG. Vier jo 5 stk i huset, så da hjelper det lissom ikke at vi har 3 fiskekaker i brun saus fra dagen før. Det metter jo ikke denne ulveflokken som raser inn døra etter skole og jobb. Hva gjør dere???

Når samboer reiser på jobb, og gutta drar til mamman sin - så er det min jobb å spise det som finnes i kjøleskapet. Dette betyr ofte at jeg i 14 dager spiser det som er der, og ikke det jeg har lyst på. Det er forsåvidt greit. Jeg lider ingen nød, og synes det er for galt å kaste masse mat fordi jeg kun har lyst på noe helt annet - og derfor må kjøpe det. Men jeg kan bli lei.....jeg innrømmer det!! Jeg jukser innimellom, og kjøper det jeg har lyst på. Men stort sett er jeg flink, LOVER!!!

Men rester er jo så mye......samboer f.eks han har aldri spist sin egen dessert i selskap noen gang. Det er ALLTID slik at et par sjarmører velger alle de kakene de synes er tøffe, for så å oppdage at de ikke smakte akkurat slik de trodde. Ergo.....resten av kaken går til samboer. Og dette gjentas overraskende ofte. Jeg tror samboer ALDRI har fått velge selv jeg... hihi


Japp.....inspirasjonen er at jeg akkurat har spist rester fra en lasagne som vi hadde i går. Den var god, og funket akkurat som en liten lunch til meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...