torsdag 24. januar 2013

Eva sanker husmorpoeng


Som jeg skrev tidligere, så jobber jeg med husmorpoeng for tiden i form av sunn, variert og bondenorsk kosthold. Så etter at jeg fant kjøttdeig på tilbud, så var planen min at jeg skulle lage opp et lass med kjøttkaker som kunne fryses.

Men etter et rask søk på google så er jeg rådløs......med løk, uten løk, med allehånde, uten allehånde men med ingefær, uten ingefær men med muskat, husk for all del egg, bruk loff........ JEG BLIR FORVIRRA.

Kan noen gi meg en bænkers oppskrift på hjemmelagde kjøttkaker som både store og små liker! Vi liker løk her i huset, så det kan godt være med løk. (eller om den skal i sausen.......) Jeg må ha oppskriften ganske så fort, for planen er å lage kjøttkaker og bake brød i helga (måtte fortelle om brødbakingen også - slik at dere alle kan synes jeg er suuuuuperflink)

Og så må noen fortelle meg.....etter at jeg har stekt kjøttkakene, skal de da trekkes i buljong selv om de skal fryses??? Eller holder det at jeg trekker dem i kraft/saus når de skal spises!!

Oki...jeg mangler en del kunnskap, men da er lissom orakelet blogglandia kjekt å ha. Men jeg kan koke egg!! Så ikke kom her og mobb lissom!!

1 kommentar:

  1. Lenas kjøttkaker.

    1/2 kg kjøttdeig.
    2 ts salt.
    2 ss potetmel.
    2-4 dl melk.
    Litt ingefær, pepper og muskatt.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...