lørdag 21. januar 2012

Irriterende facebook???

Facebook er en helt unik verden, hvor man er "venner" med ukjente, bekjente eller kjente. Man blir informert, oppdatert og opplyst i hue og rævva både av spennende og totalt uinteressante ting.


Mange lar seg provosere av statuser, og blir irritert over at naboen forteller om dobesøk, trening, kakebakst eller husvask. Slike ting kunne ikke BRYDD meg mindre. Asså - jeg blir i alle fall ikke provosert, heller tvert imot. Jeg er imponert over mange som trener mye, blir litt sjalu på enkelte feriereiser som blir beskrevet og har innimellom veldig lyst på rødvin en helt vanlig torsdag.
Heldigvis kan jeg gå på do stort sett når jeg vil, så akkurat stausene vedr. slike ting blir jeg sjelden missunnelig på :/
_______________________________________________________
Men allikevel er det en type ting som irriterer meg.....og en annen type ting som jeg blir irritert over at jeg irriterer meg over!!! Henger dere med???
________________________________________________________

Jeg missliker STERKT alle statusmeldinger som går ca som:  Om du kjenner noen som har /har hatt kreft så sett dette på din status....Dette er dagen for de med Downs..... Ja dere skjønner poenget!!
JEG vil gjerne støtte de med ulike sykdommer/symptomer/syndromer eller lidelser, og jeg har flere måter jeg viser mitt engasjement og interesse vedr. psykisk utviklingshemmede, ulike somatiske sykdommer på etc. Dette viser jeg ved å være faglig opptatt, gi støtte til forskning, aktiv deltakelse i ulike arrangement, ta meg tid til å snakke med de jeg kjenner som har det vanskelig, spørre og være interessert i de som har ting i livet sitt som er vanskelig.. Jeg forstår ikke hvilken støtte man gir, ved å ha dette på statusen sin. Jeg synes kansje til og med at noen er falske og feige som har dette på sin status (hehh....her kan jeg kansje dra på meg et par uenigheter og noen krangler) Jeg tror i alle fall at svært mange tar en klipp lim funksjon uten i det hele tatt å BRY SEG FILLA om det som faktisk står.

Men dette er meg - og noen kan gjerne være uenig med meg, og vi kan godt ta en diskusjon (jeg har faktisk heller ikke noe problem med å overse innlegget, og bare lese videre på neste "venn")
Men jeg stopper innimellom opp, og tenker "Hvem er det vi lurer??" 


Det andre jeg faktisk kan la meg irritere meg over (og jeg blir litt oppgitt over at jeg bryr meg) er de som legger ut HEMMELIGE koder på sin status. De vil gjerne ha masse oppmerksomhet og lager en mystisk status som "Åhh skulle ønske dette som skjedde i dag aldri hadde skjedd", som 48 stk kommenterer, men som personen selv svarer - "Vil ikke si det her på facern, vi tar det på chatten eller privat"
Men i svarte heite da.....det var jo du som la det ut på i første omgang. 'Er det hemmelig, så HOLD KJEFT DA FOR POKKER!!!! (og nå kjenner jeg at jeg blir irritert, og så blir jeg dobbelt irritert over at jeg bryr meg) Ja jeg blir nysgjerrig på slike ting!!!!

Jaja....livet er hardt!!! Ellers liker jeg Facebook!! Kansje jeg spionerer på deg til og med???!!!!!

5 kommentarer:

  1. Kan ikke si meg annet en fullstendig enig

    SvarSlett
  2. Jeg hopper over de der: om du bryr deg, så sett denne på statusen-greiene. Rett og slett kjedelig, dumt og intetsigende. Jeg kommenterer heller aldri på de hemmelige greiene. De er jo bare laget for å få en haug med kommentarer. Hau. Ellers får folk gå på do eller drikke vin så mye de vil. Det hender til og med meg skriver en "skål" kommentar. På vinen, ikke på do meldingne. :-D
    Imidlertid blir jeg både flau og skamfull på andres vegne når de legger ut om helt private ting. Jeg har ei som legger ut alt ang forholdet sitt til mannen som nå er i ferd med å gå fra henne. Unødvendig, syns jeg. Jeg sier gjerne noen trøstens ord jeg, om hun skriver til meg på chatten, sms eller innboksen på FB, men ikke på veggen der. Grenser får man ha, syns jeg. :-: På den annen side er det jo bra vi er forskjellige.. Og kanskje du spionerer på meg.. jeg har ei på fb-bloggsiden min som kommenterer men som jeg ikke ANER hvem er.. ;-) Tror bestemt det er en bloggger. :-D

    Ha uansett en fin lørdag.

    SvarSlett
  3. Så utrolig godt å lese, har tenkt disse tankene mang en gang selv! Og jeg kjenner også jeg blir irritert når jeg leser om disse kjedestatusene, og så absolutt irriterer det meg at jeg blir irritert. Oooææh! Godt skrevet!

    SvarSlett
  4. Jeg blir frustrert over kryptiske statuser selv jeg, og skjønner IKKE poenget med å skrive dem. Baaaah!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...