søndag 22. januar 2012

Seriøse tanntips??

Eller - jeg har ingen tips om tenner!! De kom når jeg var ganske så liten, og jeg har prøvd å passe på de så godt jeg kan! 

Men fra jeg var lita har jeg vært plaget med hvite sår inne i munnen/munnskold , som gjør fryyyyktelig vondt. (ja det finnes sikkert et flott latinsk navn, eller en annen fagterminologi på dette -men jeg kaller det munnskold!!!!!!)


Mitt tips er rett og slett:
BYTT TANNKREM!!!!!!!!!

Jeg fikk dette tipset av en tannlege, og etter jeg gikk fra diverse merker til KUN å bruke vanlig Colgate rød, så er jeg nesten ikke plaget lenger.

Men det skal sies - 4 dager på et annet merke, så får jeg sår i munnen igjen. 
Rare greier -men sånn er det!!!

Dagens fornuftige tips fra Eva

2 kommentarer:

  1. Hm, jeg kaller slike sår noe så enkelt som "kvitsår". Har hatt det noen ganger, men er langt fra plaget med det, heldigvis. Ellers takk for tipset, ha en flott søndag! :)

    SvarSlett
  2. Jeg tåler ikke colgate heller, jeg bytta til Zendium. Men jeg er så klønete i perioder (mulig jeg er for glupsk..) at jeg biter meg på innsiden av leppa (da selvfølgelig flere ganger på samme sted) og da kommer det munnskold med en gang! Noe herk! Corsodyl hjelper også når du først har fått møkka.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...