lørdag 7. januar 2012

Voksenpoeng - minus

Som VOKSEN, så er det ganske mange ting man skal huske på, gjennomføre, planlegge og fikse. Jeg skal være ærlig - noen ting er jeg KNALLGOD på, mens andre ting SUGER jeg på!!!

Denne jula var vel egentlig litt spesiell siden vi delte jula i to og var halve i østfold og resten på Frøya - men allikevel så følte jeg at jeg hadde fått de fleste tradisjonene i boks.
- Juleduker var på plass
- Pepperkaker lå i boksen sin
- Gaver var kjøpt
- Penger donert til veldedige formål
- Dopapir med nisser på hang på rull
- Kaffeboksen var byttet ut med rød
- Samt at både nisser, engler og en drøss julekuler hang og slang over det meste av huset.

Men så kom jeg til utdeling av voksenpoeng da. 

Ehhhhh plutselig fikk jeg spørsmålet " Hvor kjøper du DUKUNDERLAG du Eva??"
Ehhhh - jeg skal være dønn ærlig - jeg har i mitt liv aldri hørt om dukunderlag, og jeg vet i alle fall ikke hvor jeg skulle ha fått køpt et slikt!!
Jeg var jo såpass stolt over at jeg hadde fått lagt på mammas håndsydde juleduk (som jeg er livredd for, og som samboer i KLARTEKST har fått beskjed om å være forsiktig med) Jahh så lenge den lå på, så mente lissom jeg at poengene var i boks. Men hva i svarte pokker er dukunderlag, og hvorfor skal jeg bruke det???

Jeg vil også legge til at når en litt mer voksen dame brøt inn, og samtalen plutselig dreide seg om stretchlaken og tisselaken - så var jeg meget forvirra. Tisselaken under mammas håndsydde duk????
MEN I SVARTE POKKER DA??????????

5 kommentarer:

  1. Hehe ,,, ja hvis du finn ut poenget med det dukunderlaget så del det gjerne;);)

    SvarSlett
  2. Hehehe, jeg er ikke akkurat storforbruker av hverken dukunderlag eller tisselaken selv, hehe, men antar det handler om å holde duken i ro. Som en slingreduk. Bare spør Vebjørn hva DET er ;)) Sånt kan han!

    SvarSlett
  3. Nope Randi....det er feil. Et dukunderlag er i følge min tante (som jeg forøvrig stoler veldig på når det kommer til husmorting) er å beskytte BORDET!!!!
    Lærer mye nytt i dag!!!

    Så....ehhh....skal vi dra på shopping??? haha

    SvarSlett
  4. Såå vi ender altså på en type tisselakenduk? Eller? hm..mulig plastduken som jeg har til å beskytte de dukene jeg en sjelden gang slenger på i virkeligheten skulle ligget under duken? huh? eller? Nå har du forvirret meg også.. trur jeg

    SvarSlett
  5. Asså...ikke spør meg haha!!! Jeg skal spørre tante :P

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...