mandag 30. januar 2012

Kan det bli for mye lys??

I følge meg NEI!!! I følge samboer JAAAA!!
Jeg hamstrer stearinlys!! Jeg er rett og slett en stearinlyshamstrer!! 

Jeg elsker å tenne lys, og derfor er jeg alltid redd for at vi skal gå tom. Jeg har derfor funnet en passende skuff (ehhh....eller to) som til enhver tid er passelig fylt opp av t-lys i ulike farger og størrelser, kubbelys, kulelys, vanlige lys etc. Nille og IKEA er mine beste venner på akkurat dette området.
Og etter jul, så var det jo røde lys til 70% avslag - det sier seg jo selv, at for en hamstrende lysperson som meg, så kunne jeg jo absolutt IKKE la dette gå fra meg. Himmel, jeg har da så mange lykter og slike ting, som absolutt ikke vises om lysene er røde, grå, svarte eller lilla.......så lenge det er lys i de - så er jeg happy!!!

.......men da samboer i starten av januar måtte bære opp på loftet en HEL plastkasse FULL av ubrukte julelys, som vi absolutt sikkert og bestemt trenger for å feire jul 2012, så kunne jeg høre både sarkasme, ironi og oppgitthet i det han stablet seg oppover lofttrappa med lysene!!! Men jeg er klar for lystenning i jula 2012 jeg asså!! Jeg har snøball-lys, røde kubbelys med glitter, røde t-lys, vanlige langlys, røde og lilla kulelys!!!


Hvordan er det med deg!!!??? Har du noe du hamstrer, bare fordi det er SÅÅÅÅÅÅ kjekt å ha det???

3 kommentarer:

  1. SOm du sier, lys kan man ikke få nok av. Jeg hamstrer ikke på samme måte som deg, men gjorde det en gang i tiden. Jeg selger nå lys for PartyLite og har dermed en stort lagermed lys her hjemme. Brenner ca 10 t-lys og 2-3 kubbelys hverkveld nå.

    Og går det bra om du legger lysene på loftet. Jeg gjorde det før, men på sommeren "smeltet" de for meg og hadde en masse rare former når jeg skulle ta de ned til advent og jul igen.

    Kos deg med lysene, det er så koselig.

    SvarSlett
  2. Kubbelys og slike ting kan fint stå på loftet vårt i alle fall. Dette gjorde jeg i 2010 og lysene var like fine da jeg tok de frem til jul 2011. Men hvordan langlys og slik reagerer vet jeg faktisk ikke - kan svare deg i desember Camilla hehe.

    SvarSlett
  3. Kjenner meg veldig igjen Eva. De på huset her mobber meg for lysene mine. Jeg sørger nemlig for at det også er rikelig med lys ute i fellesstua. Jeg setter pris på det, og jeg tror egentlig de andre gjør det også! De gidder bare ikke ta initiativet, for de vet jeg gjør det.
    Lys gir en rolig og avslappende stemning. Her går ingen kveld forbi uten brenning av en hel haug med lys i alle varianter :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...