tirsdag 18. oktober 2011

Noen som vil ha kaffe???

Dette kan høres ut som et desperat forsøk på å øke mine sosiale hendelser, noe jeg sikkert kan trenge i perioder. Men det var nå egentlig ikke helt det jeg mente.....

I vårt hus liker vi kaffe!! Vi drikker ganske mye kaffe og jeg må si at å nyte en slækk (er fra østfold, vi sier slækk og ikke slapp) formiddag med kaffe og internet er en god betegnelse på hverdagslykke for meg!!

Da mamma og pappa var unge, fantes det to måter å lage kaffe på
1 Man brukte kaffekjele
2 Man kjøpte seg kaffetrakter

I 2011 har kaffe-begrepet eskalert seg til uante muligheter:
I vårt hus har vi både kaffekjele og kaffetrakter. Samboeren sverger til å lage kaffe på "gammeldags" måte, så vi lager kaffen våres på en flott blank kaffekjele. Vi koker opp vann, fyller på kaffe når det koker - og lar kaffen trekke til perfekt smak. Moccamasteren min, er jeg oppvokst med og har alltid sett på som ENESTE gode måte å lage kaffe på, men neeeeida. Den har fått plassen inne i et hjørneskap, og taes kun frem når vi skal ha masse besøk!!! Men god kaffe, det lager den!!!

Men tror du vi er ferdig der med vår kaffe-facinasjon????!!! næææhhhhh
Siden studenttiden, har jeg frem til nå alltid sverget til presskanne. Her kunne jeg lage kun et par kopper, og kaffen var fantastisk. Presskanna mi ble kjøpt på Åhlens for mange år siden, og den lager fantastisk kaffe -servert med gode minner fra både studietid og andre hendelser.

Oki, så nå har vi kaffekjele, moccamaster OG presskanne!!!!! 

Tror du jaggu ikke vi var så heldig te jul at vi fikk KAFFEMASKIN!!!! Ohhhh du herrrrrrlige lykke!! Denne er en fantastisk skapning fra Philips og som heter Senseo! Denne lager kjapt perfekt kaffe, og det kan varieres med smak og tilbehør. Denne har fått fast plass på kjøkkenbenken, og både samboer og meg har konkludert med........at den utdanker kaffe lagd i kaffekjele (moccamasteren står fortsatt i skapet, og det gjør presskanna også.....les tidligere, så ser dere at de allerede er utdanket av kaffekjele-koking)

I skapet står jaggu et glass med PULVERKAFFE!! Dette er jeg dog litt mer usikker på når kom i hus, for ehhh den havner på bunn i kvalitetsbegrepet ja!!

Ergo: vi har kokekaffe, filtermalt kaffe, kaffefilter, kaffekjele m/sil, vi har moccamaster, presskanne og presskannekaffe, vi har kaffemaskin og 6 ulike smaker på kaffe til den og bortgjemt i skapet har vi en liten krukke med pulverkaffe!!!
Velkommen skal dere være, jeg lover å servere kaffe - og dere kan velge selv hva slags type!!!



Åhhhh pokker, jeg glemte jo hele konklusjonen med innlegget mitt:

ER DET RART AT MINE KJØKKENSKAP ER FULLE????????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...