fredag 5. august 2011

Sushi komplikasjoner

Jeg ELSKER sushi!!
Siden jeg bor på Frøya, så kan det i perioder by på noen ekstra utfordringer. Asså, vi får kjøpt ferdig sushi på Rema1000, og jeg skal ikke klage på den - men den når ikke opp til de nylagede ferske. Jeg kan også få kjøpt frossen sushi, men den ligger ganske langt under der igjen.

Så da står jeg igjen med en mulighet, og det er å lage sushi selv. Jeg har gjort noen forsøk tidligere, og for å si det sånn - kompetansen ØKER betraktelig for hver gang.
Første gangen brukte jeg vanlig ris, og endte med å ha to risdekkede hender, og særdeles få "klumper" til å ha laksen min på. Men smaken var GREI NOK.
Neste gang brukte jeg forsåvidt også samme ris, men nå hadde jeg skaffet meg risedikk (eller hva de nå heter), og dette gjorde det mye lettere.
Gang nr 3 kom jeg til å bruke nori tang, og hadde kjøpt en dinner kit hvor alle ingrediensene lå oppi!!

Himmel, jeg er da snart sushi kokk nr 1 på Frøya.

Så var det forrige helg da, hvor jeg på fredagen var hjemme alene - hadde et liiiiite glass vin stående, og jeg var klar for å lage sushi. Jeg hadde nå gått til innkjøp av det meste av utstyret
Som dere ser, jeg har virkelig vært på shopping haha

Plutselig kom jeg på at jeg jo hadde kjøpt inn en ekstra sushi-duppe-ditt
Ved å bruke den, så kansje jeg slipper å ha risbelagte hender???

MEEEEN, og det var ikke et lite men, det var et STOOORT men.
Siden jeg ikke er ekspert på dette her, så er jeg avhengig av å lese oppskrifter og fremgangsmåter. 
Og først starter man med RISEN!!!

Er det noen som nå skjønner hvor problemet dukker opp????????

Asså, hvor er fremgangsmåten skrevet på norsk, engelsk, svensk, dansk??????????????
Jeg kjøpte posen på KIWI for pokker!!!!!

Jada, jeg kunne sikkert ha kjørt det på oversettingsprogrammet på google, eller ringt en venn slik at svaret var avgitt. Men på tidspunktet der, så var jeg allerede sulten og noen ganger når jeg er sulten......ehhh....så blir aggresjonsnivået mitt bitte litt økende.

Så jeg spiste ostesmørbrød isteden!! Funka fint det, for jeg hadde vin som var god 
- og en bok som var veldig bra.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...