onsdag 10. august 2011

Innebygd vekkerklokke - defekt sådan

Jeg har i perioder et liiiiiite søvnproblem (samboer mener innimellom at det ikke er så rent lite heller..) og nå etter sommerferien, har nok dessverre dette vist seg å være svært fremtredende.
I utgangspunktet er jeg superglad i å sove asså, det er faktisk noe jeg setter stor pris på!! Men fra jeg har vært helt liten, har jeg våknet minst en gang hver natt - og må opp på do, ta et glass vann etc. Når jeg nå har blitt 30, så ser jeg nok ikke dette som et problem lenger, men mer som en vane rett og slett.

Men nå som ferien er over, har jeg merket et nytt og utrolig kjedelig fenomen. Kroppen min har bestemt seg for at den skal fungere som en vekkerklokke.
Ergo, så vekker den meg hver time for å fortelle at
.......jahh at den kan vekke meg!!!
Lys våken våkner jeg, og tror at jeg må stå opp snart for å dra på jobb - før det viser seg at jeg har sovet i hele 30 minutter - 1 time eller kansje 1.5 time siden sist. FYTTI SÅ FRUSTRERENDE.
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få min skjønnhetssøvn, og sove i minst 3-4 timer - for å si det sånn, det er IKKE at jeg ikke trenger noen skjønnhetssøvn, for jaggu kan jeg skremme fanden på flatmark med mitt morratryne.
Men neida, 6-10 ganger hver natt, våkner jeg og tror at jeg skal stå opp. Blir like frustrert og må legge meg til igjen, og sånn fortsetter det.....
Jahh helt frem til ca 1 time før jeg skal stå opp.......DA sovner jeg nemlig som en stein, og er STUPTRØTT når klokka faktisk ringer og det er 1 time igjen til jeg skal være på jobb.

Tror kroppen min driver med en forsinket aprilspøk, som ikke er veldig morsom..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...