onsdag 3. august 2011

Middagshvil

Finnes det noe bedre enn å slenge seg ned på sofaen etter middag, og kjenne at øyelokka blir tunge?? Åhhh det er bare helt nydelig.
Problemet mitt er at jeg sover jo noe så forbanna hardt!! Jeg kan blir rett og slett dau der jeg ligger. Før kunne jeg lett sove 2 timer på sofaen, noe som SELVFØLGELIG gjorde nattesøvnen deretter (jada jeg VET at jeg har meg selv å takke....)
I den senere tid er det stor forskjell på mine middagshviler. Noen er lange, stille rolige og nydelige - da kan jeg sovne tungt og ha noen slike lange pauser.
Men ofte så kan jeg også bli vekket av en ballong i nesa, en bil som kjører over magen ( i det fjerne mener jeg at noen påstod at det var ei bru???....) eller at noen hyler "EVA- har vi is????"

Men her om dagen hadde jeg et flashback til en lang middagshvil igjen. Sola hadde stått på hele dagen og jeg var sliten etter jobb, trøtt etter mat og slapp av varmen. 1.5 time senere våkner jeg totalt forvirra og dehydrert. Fort innser jeg tabben, men finner ut at dette får jeg bare bruke så fornuftig som mulig.

Ergo: energinivået vil være på topp selv om klokka bikker 23 og 24. 
VI SATSER PÅ HUSVASK!!!

Og sånn gikk den kvelden. Heldigvis hadde jeg seinvakt dagen etter, så da var det bare å henge i. Huset ble skinnende reint NESTEN overalt, klær ble pakket og klesvask ble vasket i ett tempo som bare vaskerier kan drømme om!!!!
Hørte jeg en espresso til????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...