fredag 16. september 2011

Zumba!!


Jada, Eva har vært på Zumba-trening igjen....i går!!
I et svakt øyeblikk, klarte jeg å si JA til en invitasjon fra ei venninne og treningen var derfor et faktum.
Jeg møtte til trening med dødsangst og nerver. Samboer hadde tidligere på dagen fått sms hvor jeg sa jeg var glad i han, og at jeg kom til å dø delvis lykkelig!!

En energisk flott dame kom SPRUDLENDE inn i salen (og da mener jeg sprudlende) og var klar for å få oss til å riste på rumpa! Jeg er nå litt usikker på om min rumperisting er spesielt grasiøs, men jeg var nå der - og jeg var klar.
"Vi tar en travel, 4 rist høyre og snurr på 8-ern" eller noe sånn - sier den SMILENDE fortsatt like energiske instruktøren. Nå aner ikke jeg hva en travel eller rist høyre er- men ved å intenst stirre underveis så hang jeg nå med.

Dette var da helt frem til møkkadama (jahhh faktisk kan jeg kalle ho det) plutselig snudde 45 grader i et grasiøst HOPP, og JEG plutselig stod først i gruppa!!!! Sjokkert oppdager jeg at alle andre står bak meg, og kan inspisere min rumpevrikking (ja jeg vet at dette virker til å være kvalm og høy på pæra - alle har sikkert nok med seg selv, men NEI det var ikke den tanken jeg hadde i hodet da vi plutselig snudde oss)
Heldigvis kom vi oss på rett kjøl igjen uten altfor store problemer - eller dvs jeg er nå ildrød som en tomat og sjarmerende SVETT!!! Men siden det er speil overalt, så oppdager jeg en ting - jeg smiler som om jeg har fått en banan på tvers.

Mot slutten av programmet var min energi på bunn, mens dama fortsatt spratt som en forbanna sprettball både hit og dit med armer, hofter og bein. Den siste tiden hang jeg ca 1/2 takt etter alt som skjedde, og pesende kunne jeg konstatere at timen SNART VAR SLUTT!!!

Avslutning, rolig musikk og tøy og strekk........ energinivået kom plutselig tilbake, og jeg hører min egen stemme si til venninna mi "Samme tid neste uke??"

Så.....en uke til rumpevrikking og grasiøse hoftebevegelser fra frk.Bøe

1 kommentar:

  1. Er ikke Zumba morro. Følte akkurat som deg når jeg begynte for 1/2 år siden og man blir bare hekta og så er det MORRO. Man smiler fra øre til øre selv om man blir sliten. Forå ikke snakke om cm rundtmidjen somsakte forsvinner.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...