mandag 26. september 2011

Den evige vaskedans

Jeg har MANGE tanker rundt husvask (hvilken husmor har vel ikke det??)

Asså, i perioder nynner jeg mens jeg tar klesvasken, stryker duker og sengetøy samtidig som jeg får unna flekkefjerning fra klær og slike ting.
Andre ganger er det et ORK å få satt på en klesvask - i alle fall er det en MARE å få brettet sammen klær som er rene, og få de på plass i rett skap.

Innimellom bobler jeg over av energi og tenker at husvask både er en fin treningsøkt samtidig som det er utrolig hyggelig når jeg ser jeg får det fint rundt meg, og at f.eks helga kan komme med beina på bordet og HVILE.
Andre ganger føler jeg at jeg går i den samme tralten, og så vidt rekker å få vasket gjennom et rom før jeg ser at hybelkaninene overtar neste rom.

Hvorfor er det så stor forskjell???

Jeg bestemmer meg ofte for at jeg ikke skal bruke opp all tiden min på vasking og at det uten tvil finnes andre ting som er myyyyyye mer viktig. På motsatt side er jeg slik at jeg TRIVES så enormt mye bedre, når det er fint/rent og hyggelig rundt meg. 

Så her må det nok inn et kompromiss etter hvert hihi.

Foreløpig har jeg jojo-uker. Denne helga har vært:  JEG ORKER IKKE VASKE!!!!
Neste helg synger jeg sikkert HØYT mens jeg vrikker etter Britney Spears samtidig som vaskefilla slenges veggemellom og nye duker kommer på bordet.

Noen fler som har det slik???



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...