onsdag 20. juli 2011

Hva trodde du??

Når du var liten og mammaen og pappaen din (eller andre litt eldre) skulle lure deg til å tro på ting.
Hva trodde du på da??

Jeg trodde selvfølgelig på JULENISSEN (jeg tror vel egentlig litt på han enda) Husker fortsatt mitt store sjokk, når jeg måtte tisse etter at jeg hadde lagt meg - står opp og går på do - og oppdager at MAMMA fyller juletrømpa mi natt til juleaften. Vet hun prøvde seg på en dårlig "det var snøstorm på nordpolen, så nissen ba meg om å gjøre det" men jeg hadde skjønt det.....og jeg var SKUFFA!!!!

Jeg har aldri trodd på påskeharen. Denne figuren har egentlig aldri funnet sted i min barndom, så der var det helt greit at mamma fylte påskeegget mitt. Da kunne jeg jo komme med ønsker og diverse innspill selv.

Jeg trodde på NØKKEN (altså IKKE kondomene nøkken - les HER for å høre om da jeg tok feil av en bekk og en kondom) Vi bodde like ved et tjenn, og mamma og pappa skremte meg med at Nøkken bodde i vannet. Jeg var redd nøkken jeg. Han var stor, grønn, slem og med VORTER i ansiktet (fantasien var det ikke noe i veien med da jeg var liten serru) Igjen husker jeg godt når nabojenta fortalte meg at nøkken ikke fantes. Såret som FY kunne jeg igjen registrere at mamma og pappa ikke alltid fortalte sannheten!!

Hva trodde dere på når dere var små??
Evt store??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...