lørdag 23. juli 2011

Vaskerommet


Kan man si at et vaskerom er favorittrom i et hus???
Hehehe neida slapp av, jeg mener ikke at det er favorittrommet pga at jeg koser meg så veldig med klesvask, dukestryking eller slikt (for bare så dere vet det, jeg stryker IKKE skjorter - det gjør faktisk samboer)
Men når vi (ufrivillig) pusset opp hele underetasjen i høst/vår (flott med vannlekasjer nemlig) så var faktisk samboer overraskende enkel å overtale til å legge litt ekstra innsats i selve vaskerommet. Vi er 2 voksne, 1 tenåring og 2 stk 5-åringer som produserer nok klesvask for å starte et eget vaskeri, så jeg bruker ganske mye tid der.

Mine ønsker var:
- Masse benkplass
- Plass til at strykejern og presse kan stå fremme (er den lykkelige eier av en Elna presse)
- Vaskekum og med plass til noe vaskeutstyr
- Overflater som var lette å rengjøre

Samboer tok ønskene seriøst, og med sine handyman-fakter (jeg ber han stadig kle av seg for å snekkere i bar overkropp, men han titter bare dumt på meg) fikk jeg "verdens flotteste vaskerom".
Lyst, luftig, masse benkeplass og enkelt å rengjøre

Dette er enden av samme benk som over.
Grunnen til 3 vaskemaskiner og 1 tørketrommel er ganske enkel 
- Samboer hadde en vaskemaskin, jeg hadde en vaskemaskin og en vaskemaskin stod i utleiedelen av huset. Alle virket så da valgte vi å bruke to til vanlig vask og en til "styggvask" som sko, yttertøy og slike ting.

Jeg er også veldig fornøyd med veggfestet tørkestativ. Bredden er nok i minste laget til store duker etc, men til klær og småting er den helt fantastisk. Så glad jeg slipper å ta frem tørkestativet mitt hele tiden!!

(wallstickers kjøpt på ehhhhh Panduro???)

Overskapene huser sy-utstyr, blomsterpotter etc
Underskapene er fylt av en varmtvannstank, bager og vaskepulver

Min kjære Elna presse- fått av supersnille tante Lisa. 
Er oppvokst med en slik, og det å stryke duker, sengetøy etc går som en lek 
(ikke alltid jeg stryker sengetøy nei, men jeg er veldig glad etterpå de dagene jeg faktisk gjør det)

Menne.....er dere imponert over hvor ryddig det er der eller????
Hehe egentlig burde jeg ha tatt bilde av gangen på utsiden vaskerommet.
Jeg kastet jo bare ALT som var der inne, ut i gangen *fnise*
Men hva gjør man ikke for bloggen sin????



2 kommentarer:

  1. Ohoyy, så herlig og stort vaskerom, sjalu i dette hjørnet :) Virkelig flott og godt gjennomtenkt dette ser jeg. Jeg ønsker meg mye større benkeplass å større vaskerom, men akk jeg for vel klare meg med det lille jeg har. Kan ikke klage bare det fungerer:) Likte bloggen din godt, full av godt hummør i allefall:) Ta gjenre turen innom min blogg også. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Neste gang kan vi ha vinkveld på vaskerommet haha

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...