onsdag 13. juli 2011

Spaghetti med hvitøksmarinert scampi

Jeg liker god mat som er enkelt å lage. Spesielt når samboer er på jobb, så liker jeg å lage istand god mat, som ikke trenger så mye råvarer eller er så kostbart.

Som avslutning på uken hvor jeg ikke handlet inn mat i det hele tatt, ble valget å prøve ut scampi og spaghetti.
Jeg brukte en av disse posene her, som man får kjøpt i frysedisken på Rema1000 (de kommer i 2pk, men det holder fint med en pose til en person)

Denne puttes i ovnen og ordnet som anvist på pakken.
Kok så ønsket mengde spaghetti (jeg kan ikke si hvor mye, for jeg lager ALLTID for mye pasta. 
Klarer rett og slett ikke å porsjonere rett hehe)
Husk nok vann og nok salt i vannet - dette gjør spaghettien såååå mye bedre.

Serveres med godt brød ved siden.

Utrolig enkelt, og jeg liker tanken på at det kun er 2 eller 3 ingredienser
Pasta - scampi - brød
Dette kan sikkert også varieres med å ha i blåskjell, kamskjell....


1 kommentar:

  1. Det her er kjempegodt, en av mine favoritter!
    Eirin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...