lørdag 30. juli 2011

Hva kan man snakke om under en middag??


Jeg har vært i diverse festivitas denne sommeren, og jeg storkoser meg når jeg kan spise enorme mengder mat og skravle med hyggelige folk. Blir alltid litt glad når jeg møter folk som har en hverdag HELT ulik min, og som kan lære meg nye ting og nye synspunkter.
Men disse små samtalene kan innimellom vri seg til å bli litt....ehhh......sære????

I ett av disse fine sammenkomstene ble jeg sittende og snakke med en eldre person på ca 75 år. Vi hadde en utrolig hyggelig samtale om gamledager, Frøya, barn og barnebarn, sommervær og alt man kan prate om. Vi kom oss gjennom masse deilig mat, og jeg hadde da kommet meg over på desserten.

Sjenert som jeg var, hadde jeg bare TOPPET tallerken med jordbær, is, kake, kringle og alt annet som smaker nydelig. Finner plassen min og fyller i kaffe til min snakkepartner og meg selv. I det jeg fyller skjea mi med nydelig kake og skal sette den til munnen hører jeg "jahh, og så har jeg fått så mye hemoroider i det siste, men det hadde trolig sammenheng med tykktarmskreften min"
Asså.....WHAAAT?????? Her ble jeg sittende LITT forvirret. Nå kan jeg gjerne høre på noen snakke om sykdommer, og få forklart hvordan de har hatt det i det siste. Jeg kan være støttende og oppmuntrende når noen trenger at jeg er det. Men akkurat når jeg spiser kake - vil jeg absolutt ikke ha et syn på netthinna som omhandler hemoroider!!!!

Hva tenker dere andre??? Finnes det temaer man ikke tar midt under desserten, middagen eller selskapet generelt?? Det skal sies at jeg satte fra meg maten, tok en lang prat.....og fortsatte på kaka mi etterpå.


Det ble en fin kveld til tross for hemoroider hihi!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...