tirsdag 18. desember 2012

Torsdag 13. desember 2012
Eva sitter i bilen på jobb, starter opp bilen og svinger ut av parkeringsplassen.
Bilen sier plutselig DUNK DUNK DUNK (den sa ikke skrap, bong bong.....den sa DUNK)
Dunket kom fra under bilen.

Jaja Eva er optimist og tenker at det er sikkert en isklump eller noe som har festet seg. Den blir borte når jeg får opp litt fart...............dunkingen ble ikke borte selv om jeg fikk opp litt fart.

Jeg er jo fortsatt en evig optimist, så da bare velger jeg å tro at bilen min trenger en god natt søvn, slik som meg - og at den på fredag ville være fit for fight igjen...
.......den var ikke det på fredag. Den DUNKA fortsatt.

Dunking i bil er i utgangspunktet ikke noe man ønsker å høre. Sånn økonomisk messig, ønsker man i alle fall ikke å høre dette 13. desember. Men joda.....det dunka, det er desember og Eva kan ikke lenger ignorere eller satse på naturlig healing.

Svoooong innom bilverkstedet, og en hyggelig mann ble med meg på kjøretur for å høre på dunkingen. (jeg gikk faktisk inn og sa at bilen min dunker under, den skraper ikke...den dunker - og det har den ikke gjort før) Mannen får så en litt bekymret rynke på panna.

Jeg liker ikke bilverksted-menner som får rynker i panna i desember når de kjører bilen min!!!

Ja ja uansett klokka er 14.45 det er fredag og mannen smiler veldig pent og sier at joda, de rekker akkurat å se på den før de stenger (åhhhhh herrlige lykke......DET hadde jeg faktisk ikke forventa, jeg trodde jeg fikk en time neste uke)
En kopp kaffe og en sjokkis senere kommer mannen tilbake, og sier at bilen snart er ferdig, at det var bla bla bla varmebeskytter bla bla bla eksosanlegg bla bla bla byttet!!

Jeg smiler og nikker, og hører 1000 lapper fly.

Blir med mannen inn, og tar frem master card kortet før jeg trekker pusten dypt. "Hvor mye blir det??" Ehhhh sier mannen.....vi sier 95,-
Jeg blir litt sånn passe overraska 95 KRONER???? (akkurat som om vi bruker euro eller dollar på frøya) Jada sier hyggelige mannen 95 kroner.

Eva er lykkelig!! Bilen min duker ikke lenger. Jeg fikk kaffe og sjokkis, og jeg betalte kun 95 kroner. Takk kjære for snille verkstedsmennesker på Frøya!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...