onsdag 12. desember 2012

Hvem tar lucia-ansvar???

Kan noen fortelle barneskoler at familien vår IKKE helt klarer å forberede slike tilstelninger, og vi hadde satt stoor pris på om ikke skolen kunne ha kjøpt inn drøssevis av hvite store skjorter, som barna kunne låne ÅR ETTER ÅR ETTER ÅR. (himmel jeg må jaggu være et geni som kommer på dette)


I fjor nemlig var det lucia-dag på skolen og dette fant vi ut kl 08.00 SAMME DAG!!!! Jeg vet mange av dere nå hever minst ett øyebryn og tenker at dette burde man jo ha forutsett. JA det burde vi helt sikkert, men det ble nå ikke slik. Det var en enkel grunn til dette, og det var at luciafeiringen skulle foregå den 14.12 bl.a.

Tilbake til poenget. Kl 08 kapitulerer samboer og sier at vi sender de på skolen UTEN luciaklær!! Jeg lå da med  forkjølelse og feber, og var nok ikke helt med mine fulle fem, da jeg hører min egen stemme si:
"jeg har et par hvite penskjorter jeg - la de ta de"

Som sagt så gjort - et stk lykkelig tvilling dro på skolen med min hvite penskjorte med KNIPLINGER på kragen. Denne skulle så tres på UTSIDEN av hans allerede skitne klær, mens han fløy rundt ute i finværet som alltid er på Frøya.
Tvilling nr 2 fikk samboer sin megastore skjorte (i strl XL må dere vite) med en kilometer opprullede armer. Litt forvirra står han og titter på samboer mens han sier litt oppgitt "Den er veldig veldig veldig veldig stor"

Men gutta var happy dem - så da gikk det vel bra!!!


1 kommentar:

  1. På en liten skole/barnehage litt lenger ut i havgapet står det en stor kasse med luciakapper i alskens størrelser, det er jammen kjekt å ha, det! :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...