fredag 2. mars 2012

Tapas

Dette er nok favoritten både til samboer og meg (og Thomas og Renate - de er et vennepar som egentlig betegnes som inventar når vi snakker om god mat og masse skravling)

Det er noe med å kunne plukke mat fra masse små skåler, drikke god vin/øl/brus, skravle og bare senke skuldrene. Tapas har en slik innvirkning på meg. Jeg blir lykkelig, glad, mett og blid!!

Uansett om vi lager tapas til 2 personer eller 10 personer, så har samboer og jeg et par ting som MÅ være med. Det vi stort sett alltid har er:
Foccacia
- Oliven
- Fetaost
- Aiolli (etter at Renate har gjort oss bortskjemt ved å lage den selv, så grøsser vi litt når vi må kjøpe - men ikke alltid vi gidder å lage selv - men vi angrer etterpå hver gang vi kjøper i butikken hehe)

- Stekt chorizo pølse - dette er noe jeg er helt avhengig av. Har funnet min favoritt i sverige, så det hamstres
   hver gang vi er på besøk i østfold.
- Baconsurrede dadler (surr en skive bacon rundt hver daddel, fest med en tretannpirker. Stek i panna med
  litt smør) Mange er litt skeptisk til dette, men det smaker nydelig - søtt og salt!!!
- Krydderkjøttboller - en pk karbonadedeig, en pk dipmix eks holliday, tortilla (slik som du blander ut i  
  rømme for å dippe potetgull i) en dæsj med chilli i olje, et knust hvitløksfedd, litt tørt brød/griljermel etc.
  Formes til små munnfuller og stekes i smør. Man kan også ha over litt tomatsaus som eks. dolmio ekstra
  krydret tomatsaus, dersom man ønsker det.

Mmmmmm tror vi må få laget tapas igjen ganske så snart ja!!!!

Eneste ulempen med tapas - er at det blir no inni granskauen mye oppvask etterpå!!!!!

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅ no fikk eg lyst på Tapas... YUMMI;)
    Ha en strålende fredag.
    Klem fra Anine

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...