lørdag 10. mars 2012

Pasta med spekeskinke og norzola

trinesmatblogg.no

Det er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i matbloggern Trine!! Hun lager de lekreste retter, kaker og gjærbakst. Til og med JEG får til både boller og kanelsnurrer ved hjelp av hennes oppskrifter.

På søndag hadde samboer og jeg planlagt å lage hennes Pasta med parmaskinke, brokkolig og gorgonzola.
Dette ble en rett som absolutt kan gjentas. Både samboer og jeg er glad i smak, så jeg tok utgangspunktet i hennes oppskrift, og så gjorde jeg et par justeringer underveis.

Oppskift til to sultne personer:

  • En rødløk i tynne skive
  • ca 100 gram spekeskinke
  • 1 ss pesto med soltørket tomat - den RØØØØØDE :)
  • 1/2 chilli
  • 1 dl hønsebuljong
  • 1.5 dl matfløte
  • 1/2 brokkoli delt i små buketter
  • ca 60 g norzola 
  • pinjekjerner


Pasta etter ønske - vi brukte rett og slett økologisk spaghetti

Stek rødløk i litt olje i panna. Sleng oppi skinke og fres videre til den blir sprø. Ha chilli og pesto i panna etter hvert. Tilsett kraft og kok inn. Ha så i fløte og kok opp.
Kok pasta etter anvist på pakken. Sleng brokkolien oppi pastavannet et par minutter før den er ferdig.

Bland pasta og brokkoli med sausen og server.

Dryss ove pinjekjerner som du ha ristet litt i en tørr stekepanne til slutt.

Tadaaaaaaaa!!!!!!

(dette ble nok til samboer og meg, pluss en liten posjon jeg kunne ha til lunch dagen etter)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...