tirsdag 13. november 2012

Jesus-juleaften og spikerpistol

Jeg har lært min religionshistorie om jesus, juleaften, maria, herodes og både sauer og gjetere. Jeg kan starten på juleevangeliet, samt at jeg kan synge salmer og julesanger til den store gullmedaljen.

På lørdag satt jeg og gutta og koste oss med litt tegning, snop og barnekaffe (= te) Hvor plutselig ene 7-åringen spør.
Hvordan er dette med Jesus og juleaften igjen. Og jeg glimtet virkelig til......jeg la ut historien (med innlevelse skal dere vite) om esler, stall, maria, gjetere og you name it. Jeg fortalte og fortalte, og følte virkelig at jeg var på god vei til å gi åpenbaringer.

7åringen var ikke helt fornøyd lell (noe jeg virkelig ikke forstår) og spør videre om juleaften og alle gavene. Og jeg fortalte at vi feiret jul fordi jesus har bursdag (jeg tenkte jeg skulle ha lagt til at vi også feirer jul fordi jeg har navnedag -men dette holdt jeg meg for god for faktisk hihihi)

- Kan vi gi Jesus blomster da??? spør ene 7-åringen litt forvirra
- Nei svarer den andre, han er jo dau........han på korset han, kongen spikra han fast. Men vi kan gi blomster til presten!!!
......på dette tidspunktet aner jeg at denne historien IKKE kommer til å bli gjenfortalt slik jeg la opp til.

"Eva" brukte kongen spikerpistol på Jesus????

På dette tidspunktet, fant jeg fram et vinglass til meg og ga guttene full tilgang til godisskåla. ALT for å komme over på neste tema. Som utrolig nok ble HULKEN OG PLUMBO!!!!!!

2 kommentarer:

  1. haha..... Jaja Eva Renate, utrolig festlig...... Godt jobba:-))

    SvarSlett
  2. Hehe, råbra:)
    Syns du er flink jeg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...