torsdag 6. september 2012

Snike i handlekøen


Følgende scenario:
Man står i betalingskø på en vanlig dagligvarebutikk. Køen er litt for lang, og ekspeditøren plinger på en kollega for å åpne neste kasse.
Neste kasse åpnes, og de som står godt bak i køen - LØPER frem for da å komme først i neste kø.

Er dette lov?? Er det slik at det er førstemann til mølla når en ny kasse åpner. Eller er det slik at man venter et 10dels sekund for å se om de som står langt fremme i den originale køen velger å gå til neste kasse for å få betalt???

Jeg er alltid så treg i oppfattelsen jeg, at jeg er ALDRI den som kommer først i neste kø. Dessuten har jeg det sjelden så travelt også, at de 4 minuttene det tar meg ekstra å stå ferdig i min kø - har noen betydning for resten av dagen.

Har jeg MYE i handlevogna mi, slipper jeg frem de som kun kommer med få ting. Dette synes jeg ofte folk gjør med meg også.
Men jeg synes jaggu det er mye rart også......

Hva med dere?? løper dere frem til neste kasse?? slipper dere frem folk med få varer??

- Er det Eva som er utdatert og ikke har skjønt at hun må følge mer med i køverden???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...