fredag 8. juni 2012

Natteravn



Vet du hva det vil si å være natteravn??
Natteravning betyr å være tilstede for barn og unge når de ferdes ute på kvelds- og nattetid, ta ansvar og vise menneskelig omsorg når de unge trenger det (natteravn.no gå gjerne inn og les mer)


Jeg er NATTERAVN - når Frivilligsentralen på Frøya etterlyste flere natteravner for å få igang gruppen igjen (den har ligget nede en stund) var jeg raskt ute med å svare ja. Jeg synes det er et flott tiltak som både virker tryggende for de unge og deres foresatte, men også kriminalforebyggende. Dersom nok voksne sier ja til dette, vil det trolig bli en helg - to eller tre i året hvor man går ute ca 22-02 (dette kan helt sikkert variere hvor man bor i landet, jeg representerer KUN Frøya) Varme jakker og hyggelig selskap har man. Man er en nøytral person som ofte må trøste litt, tørke noen tårer, plastre litt og gi gode råd og veiledning.

Vi er IKKE vakter, vi låner ikke ut penger eller kjører ungdommen hjem - det er ikke vårt ansvar!!
(Les HER om de etiske retningslinjene for en natteravn)




Dersom du nå har lest litt, ønsker å vite mer eller har lyst til å bli natteravn på Frøya - kan dere bare ta kontakt med Frøya Frivilligsentral v/Trude.
Om ønskelig kan jeg også formidle kontaktinformasjon, dersom det er behov for dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...